خرید آپارتمان در آنتالیا یکی از بهترین ترین مناطق گردشگری و توریستی ترکیه برای خارجی ها است که بر اساس آمار، روز به روز بر حجم خرید آپارتمان های ترکیه ای توسط خارجی ها افزوده می شود اتباع خارجی به ترکیه به عنوان مکانی امن برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات نگاه می کنند در این قسمت از مقاله می خواهیم بررسی کنیم که کدام شهرهای ترکیه در خرید آپارتمان در ترکیه رونق بیشتری دارند.

جالب است که بدانید قیمت خرید آپارتمان در آنتالیا مدارک های لازم برای کل مناطق این کشور که در بندهای قبل گفته شد یکسان است بر اساس آمار ارائه شده از سوی اداره آمار ترکیه، 5 شهر استانبول، آنتالیا، بورسا، آنکارا و یالووا بیشتر از سایر شهرهای این کشور به سرمایه گذاران خارجی املاک و مستغلات علاقه مند هستند.

یکی از دلایل اصلی این مشکل ظرفیت گردشگری این شهرها است خرید آپارتمان در آنتالیا توسط خارجی ها در سال های اخیر رکورد جدیدی را در فروش آپارتمان به خارجی ها در تاریخ ترکیه به ثبت رسانده است بنابراین در نیمه اول سال 2020، فروش املاک و مستغلات در ترکیه از 1600000 واحد مسکونی فراتر رفت این آمار هر ساله بر اساس داده های مرکز آمار ترکیه اعلام می شود.

سرمایه گذاری و خرید آپارتمان در آنتالیا

یکی از راه های سرمایه گذاری و اخذ اقامت سایر کشورها خرید آپارتمان در آنتالیا می باشد ترکیه یکی از محبوب ترین کشورهایی است که ایرانیان در آن سرمایه گذاری می کنند و برای مقاصد مختلف آپارتمان خریداری می کنند همچنین همسایگی با ایران، سهولت در حمل و نقل، قیمت مناسب آپارتمان، آب و هوای عالی و امکانات برتر بهداشتی و درمانی، همگی از دلایلی هستند که در صورت تمایل و توان مالی، آپارتمان ها را در ترکیه جذب می کنند در ترکیه، مانند هر کشور دیگری برخی از شهرها محبوب ترین و قابل زندگی ترین هستند در ترکیه استانبول و ازمیر و از معروف ترین ها به خصوص آنتالیا هست که  بعدا متوجه خواهید شد که چرا!

دلایل محبوبیت آنتالیا برای خرید آپارتمان و املاک

شهر آنتالیا دلایل زیادی برای محبوبیت خود دارد که به ارائه آنها می پردازیم: اولین جاذبه آنتالیا، بافت زیبای شهر، آب و هوای معتدل مدیترانه ای، طبیعت زیبا و ساحل آن است در آنتالیا مناطق مختلفی برای زندگی وجود دارد، بنابراین هرکسی می تواند بنا به سلیقه خود منطقه ای در بافت شهری یا منطقه ای دور از شلوغی شهر را انتخاب کند انتخاب بین آپارتمان ها، ویلاها، آپارتمان ها و مجتمع های آپارتمانی لوکس و میان رده بسیار متنوع است.

قیمت آپارتمان و املاک در آنتالیا بسیار مناسب است و حتی در برخی مناطق این شهر قیمت آپارتمان نسبت به برخی شهرهای ایران مطلوبتر است امکانات این شهر از جمله امکانات حمل و نقل در نقاط مختلف، وجود مجتمع های تجاری و تفریحی، امکانات تفریحی و سواحل زیبا در سطح بالایی قرار دارد در نهایت یکی از مهم ترین ویژگی ها و مزیت های آنتالیا آداب و رسوم مردم این شهر است که به آداب و رسوم ایرانیان بسیار نزدیک است و ارتباط با آنها کار سختی نیست که همه ی این ها جزو مزایای خرید آپارتمان در آنتالیا است.

قوانین خرید آپارتمان در آنتالیا چیست؟

یک خریدار خارجی باید قوانین و نکات لازم را در این زمینه بداند طبق تبصره 35 کد ملکی ترکیه به شماره 2644 تنها بخشی از مهاجران خارجی می توانند در ترکیه آپارتمان بخرند که ایران نیز یکی از این کشورهاست مهاجران خارجی می توانند تا 30 هکتار در ترکیه خریداری کنند ضمنا شخصی که برای ساخت آپارتمان اقدام به خرید زمین می کند باید ظرف دو سال این کار را انجام دهد در هر منطقه، خارجی ها فقط می توانستند 10 درصد از زمین را خریداری کنند علاوه بر این ایرانی ها می توانند هر نوع آپارتمانی اعم از مسکن، زمین و یا واحد تجاری را خریداری کنند خرید آپارتمان در آنتالیا برای هر ایرانی مهاجر به ترکیه و هیچ سازمانی محدودیتی ندارد لازم به ذکر است که اتباع خارجی اجازه خرید آپارتمان در مناطق نظامی و امنیتی ترکیه را ندارند.

پایین ترین قیمت برای خرید آپارتمان در ترکیه

لازم به ذکر است که بدانید در این کشور توریستی و مهاجرتی قیمت آپارتمان های کوچک بدون اتاق خواب که به آنها سوئیت می گویند حدود 800 هزار لیر در سال 2023 است همچنین قیمت خرید آپارتمان در آنتالیا در شهرهای کوچکتر کمتر است بنابراین می توانید یک آپارتمان در ترکیه با قیمت 600000 لیر خریداری کنید لذا خرید آپارتمان در آنتالیا یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری است.

خرید آپارتمان در ترکیه یا گرجستان؟

احتمالا در ذهن خود به این موضوع فکر می کنید که کدام یک از این دو کشور برای خرید آپارتمان سرمایه گذاری مناسب است؟ حدود دو سال پیش، گرجستان قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن شما باید آپارتمانی به ارزش بیش از 150000 دلار برای دریافت اقامت بخرید این رقم خریداران را به خرید آپارتمان در آنتالیا ترکیه تشویق کرد و طبق قانون جدید، قیمت خرید آپارتمان برای زندگی در شهرهای بزرگ ترکیه 75 هزار دلار و در شهرهای کوچک 50 هزار دلار است.

در پایان به سوالات شما پاسخ خواهیم داد اگر سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات بپرسید.

خرید آپارتمان در آنتالیا ترکیه به عنوان سرمایه گذاری

خرید آپارتمان در آنتالیا از مهم ترین راه های با ارزش برای سرمایه گذاری بلند مدت است بنابراین با افزایش رشد قیمت آپارتمان در ترکیه در سال های گذشته می تواند گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در ترکیه باشد اما خرید آپارتمان در آنتالیا در حال حاضر تنها راه سرمایه گذاری در این کشور نیست پس اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در ترکیه هستید مقاله راه های سرمایه گذاری در ترکیه را از دست ندهید.

جالب است که بدانید خرید آپارتمان در آنتالیا واقع در نزدیکی ایستگاه تراموا در کپز شرایط را بسیار راحت تر برای افراد کرده است زیرا نزدیک بودن به ایستگاه های حمل و نقل یکی از مزیت های موقعیت این آپارتمان است با تراموا آنتالیا می توانید به راحتی به مرکز شهر آنتالیا و سایر مکان های مهم برسید.

نکاتی که قبل از خرید آپارتمان در آنتالیا باید در نظر بگیرید

به یاد داشته باشید که قبل از هر چیزی به عنوان یک غیر ایرانی، هنگام خرید آپارتمان در آنتالیا باید بسیار مراقب باشید البته لازم به ذکر است که بدانید از قبل اطلاعات مفید و پیش زمینه ای در مورد خرید آپارتمان در آنتالیا کسب کنید و مشاوران حرفه ای تایماز در این زمینه استخدام کنید در زیر لیستی از مهمترین نکات را برای شما جمع آوری کرده ایم:

  1. تحقیق کنید که آیا محدودیت هایی در آپارتمانی که می خرید، مانند وام مسکن بانکی و سایر طلبکاران علیه مالک فعلی وجود دارد یا خیر بدیهی است در این صورت پس از انقضای مهلت بازپرداخت بدهی یا وام، آپارتمان در اختیار طلبکار یا بانک قرار می گیرد.
  2. قبل از انتقال سند حتما درخواست خود را به اداره ثبت ارسال کنید.
  3. انجام مراحل ثبت و انتقال مالکیت در اداره ثبت و با حضور شهود.
  4. بررسی کنید که آیا قیمت و ارزش آپارتمان تعیین شده توسط کارشناس آپارتمان درست و منطقی است یا خیر؟
  5. برای خرید آپارتمان از مشاوران املاک مجرب کمک بگیرید و در این زمینه مشاوره بگیرید فراموش نکنید که کلاهبرداران همیشه در کمین غریبه ها هستند.
خرید آپارتمان در آلانیا

برخی از دسترسی های آنتالیا به اطریف شهر:

  • مرکز شهر آنتالیا 12 دقیقه
  • شهرداری کپز 5 دقیقه
  • فرودگاه آنتالیا 15 دقیقه
  • ساحل کالینی 25 دقیقه
  • ساحل لارا 20 دقیقه
  • مرکز خرید ایزدیلک پارک 10 دقیقه
  • مرکز خرید اراستا 10 دقیقه
  • مرکز خرید MarkAntalya 10 دقیقه
  • سرزمین افسانه ها 40 دقیقه

برخی از آپارتمان های برای فروش در کپز از شرایط لازم برای اخذ اقامت ترکیه برخوردار هستند طبق قوانین جدید املاک و مستغلات سال 2023 در ترکیه، اگر ارزش آپارتمان خریداری شده بیش از 75 هزار دلار باشد، می توانید برای اقامت موقت ترکیه اقدام کنید نمونه ای از این آپارتمان دو خوابه آماده سکونت است لازم به ذکر است که سند و کار تمام شده و می توانید در اسرع وقت سند خود را دریافت نمایید.

اگر قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارید یا به دنبال خرید آپارتمان در آنتالیا با قیمت مناسب هستید با تایماز تماس بگیرید.

پیش فروش آپارتمان در آنتالیا از صفر تا صد

کشور آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی در جنوب غربی ترکیه است که هر ساله گردشگران زیادی را سراسر جهان به خود جذب می کند بنابراین آب و هوای مدیترانه ای، سواحل شنی زیبا و امکانات خوب برای زندگی در کنار سکوت و آرامش محله های آنتالیا، این شهر را به مقصدی دائمی برای گردشگران از سراسر جهان تبدیل کرده است طبق قانون، اعطای تابعیت به هر کسی که در ترکیه آپارتمان بخرد یکی است.

برای خرید آپارتمان در آنتالیا ابتدا باید بدانید هدف شما از خرید چیست؟ آیا قصد دارید برای زمان زیادی بمانید؟ یا فقط می خواهید در سفر به ترکیه یک مکان مناسب برای خود یا خانواده تان داشته باشید و مجبور نباشید در هتل اقامت کنید؟ اگر اقامت دارید، آیا می خواهید منظره ای زیبا از ساحل داشته باشید یا اگر نزدیک به ساحل باشید کافی است؟ یا اصلا به دنبال ماندن در این شهر نیستید و فقط به دنبال سرمایه گذاری و سود هستید؟ پس از یافتن پاسخ این سوالات و پس از مطالعه این مقاله، می توانید تصمیم خود را بگیرید در این مقاله به موضوعاتی مانند قیمت خرید آپارتمان در آنتالیا، خرید اقساطی آپارتمان در آنتالیا، خرید ویلا در آنتالیا و قیمت ارزان آپارتمان می پردازیم در آنتالیا منطقه لارا به 250 میلیون تومان می رسد پس کدام منطقه آنتالیا بهتر است؟ و تقریبا در مورد هر چیزی که برای خرید آپارتمان در آنتالیا باید بدانید صحبت خواهیم کرد.

مزایای خرید آپارتمان در آنتالیا

با توجه به اینکه آنتالیا از مناطق مرکزی و پایتخت ترکیه دور است، از رویدادهای مشترک برای همه کشورها دور است در واقع در بین مدیران و حاکمان ترکیه این شهر کاملا به عنوان یک شهر توریستی دیده می شود و حساسیت زیادی برای حفظ اعتبار گردشگری و آرامش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن وجود دارد البته این بی دلیل نیست زیرا هر ساله ترکیه درآمد خوبی از طریق آنتالیا دریافت می کند بنابراین در صورت خرید آپارتمان در آنتالیا باید بدانید که کیفیت زندگی، آرامش و خدمات عمومی مانند بهداشت، امنیت، سطح تحصیلات و غیره در این شهر احتمالا تا سالیان سال به خوبی دوام خواهد آورد.

همچنین یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت کرد مقداری دور بودن آن به مرکز شهر است، قیمت خرید آپارتمان در آنتالیا کمی کمتر از سایر مناطق ترکیه است به همین دلیل می توانید با مبلغ کمتری آپارتمان در این منطقه خریداری کنید پس یکی دیگر از مزیت های خرید آپارتمان در آنتالیا این است که در آنجا احساس غریبگی نخواهید کرد، زیرا وقتی این همه خارجی در اطراف شما وجود دارد غریبه بودن معنایی ندارد!

کدام منطقه در آنتالیا بهتر است؟

در بین این شهرها، آنتالیا در بین ایرانیان مشهور است و بیشترین تعداد توریستا ها را دارا  می باشد بعد از آنتالیا، آلانیا دومین شهر محبوب ایرانیان است برای خرید آپارتمان در آلانیا بهتر است به لینک ارائه شده جداگانه مراجعه کنید.

می توان گفت تمامی نقاط شهر آنتالیا از نظر استانداردهای کیفیت زندگی مانند شبکه حمل و نقل، شبکه پزشکی، وجود بیمارستان ها و امکانات آموزشی، امنیت، قیمت مواد غذایی، سکوت و آرامش و غیره در یک سطح قرار دارند و تنها داشتن برخی تفاوت ها به ناچار منجر به قیمت های متفاوت مسکن یا کیفیت زندگی می شود تفاوت هایی مانند نزدیکی به ساحل، برخی قسمت های قدیمی و برخی قسمت های جدید و غیره.

بخش‌های شرقی و غربی آنتالیا به ساحل نزدیک‌تر هستند و گردشگران بیشتری را جذب می‌کنند، در حالی که بخش مرکزی آن بیشتر اداری و تجاری است البته این موضوع نسبی است و بسیاری از خارجی ها هستند که آپارتمان خریده و در قسمت مرکزی ساکن شده اند منطقه لارا در بخش شرقی و منطقه کنیالتی در بخش غربی شهر محبوب ترین مناطق مسکونی هستند که می توانید آپارتمان خریداری کنید.

منطقه لارا

یکی از بکر ترین مکان های آنتالیا در بین ایرانیان منطقه لارا است این منطقه گردشگران زیادی را برای خرید آپارتمان در آنتالیا جذب خود کرده است در لارا مراکز خرید و سرگرمی زیادی وجود دارد که هر ساله رویدادها، مسابقات و کنفرانس های جذابی برگزار می شود و می توانید از آنها لذت ببرید حتی پس از خروج گردشگران، زندگی در این شهر به پایان نمی رسد و همه چیز به عنوان یک شهر بزرگ ادامه می یابد مناطق مسکونی لارا بسیار زیبا هستند.

یکی دیگر از گزینه های عالی برای خرید آپارتمان در آنتالیا با موجودی کم استفاده از روش اقساطی آپارتمان آنتالیا می باشد با پرداخت یک سوم مبلغ می توانید مابقی را به صورت اقساط بلند مدت پرداخت کنید اطلاعات لازم در مقاله خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه موجود است خوب است بدانید قیمت آپارتمان ارزان در منطقه لارا آنتالیا 250 میلیون تومان است و اگر کمی خوش شانس باشید می توانید با اقساط آپارتمان کوچک و ارزان در این منطقه پیدا کنید.

جزئیات تکمیلی مدارک مورد نیاز

افرادی که اقدام به خرید آپارتمان در آنتالیا کرده اند برای دریافت سند مالکیت به مدارک شخصی برای اسناد رسمی نیاز دارند این ترجمه در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و قیمت آن حدود 500 لیر است گواهی تبدیل ارز (واحد پول بلژیک که از بانک اخذ می شود)، رسید حواله وجه تایید شده توسط بانک و فرمی حاوی اطلاعات خریدار و فروشنده در ترکیه برای انتقال آپارتمان باید به دفتر تاپو مراجعه کنید برای انتقال سند باید از دفتر تاپو وقت گرفت فروشنده می تواند از سایت ثبت اسناد نوبت بگیرد قرار است به صورت پیامک برای فروشنده و خریدار ارسال شود در روز مقرر خریدار یا وکیل وی برای انتقال سند به همراه فروشنده باید در دفتر تاپو حضور داشته باشد تهیه سند و تحویل آن به خریدار حدود یک ساعت طول می کشد در صورت عدم تسلط خریدار به ترکی حضور مترجم رسمی قضایی در دفتر تاپو الزامی است.

همه چیز در مورد خرید آپارتمان در ترکیه برای یک اقامتگاه مالکیت

در گذشته محدودیتی برای خرید آپارتمان در آنتالیا وجود نداشت و افراد می توانستند با هر مبلغی در هر منطقه ای آپارتمان خریداری کنند، اما در حال حاضر دولت ترکیه قانون جدیدی را صادر کرده و محدودیت هایی برای خرید آپارتمان و اخذ مسکن در نظر گرفته است بنابراین قبل از خرید آپارتمان در آنتالیا باید به نکاتی توجه کرد.

دولت ترکیه قانونی برای خرید املاک و مستغلات برای اقامت تصویب کرده است ارزش آپارتمانی که خریداری می کنید باید بیش از 75000 دلار باشد، بنابراین آپارتمانی با ارزش بیش از 75000 دلار باید خریداری شود یا از صاحب آپارتمانی که می‌خرید بخواهید که ارزش کاندو را بیش از 75000 دلار در سند مالکیت ذکر کند هنگام خرید و فروش آپارتمان، ارزش آپارتمان به دلیل معافیت مالیاتی پایین به نظر می رسد.

طبق قانون جدید ترکیه، هنگام خرید آپارتمان در آنتالیا، مبلغ آپارتمان باید از حساب خریدار به فروشنده پرداخت شود و برای پرداخت این مبلغ باید از سه ارز دلار، یورو و پوند استفاده شود همچنین یکی دیگر از محدودیت هایی که دولت ترکیه برای اخذ اقامت ترکیه برای اتباع خارجی در نظر گرفته، مناطق ممنوعه ای است که به هیچ وجه نمی توانید در آنها اقامت داشته باشید، بنابراین قبل از خرید آپارتمان در آنتالیا باید مناطق را به دقت بررسی کنید و تعریف مناطق ممنوعه که بعدا به مناطق ممنوعه تبدیل نشوند و تعریف مناطقی که اتباع خارجی کمتر از 15 درصد در آن منطقه باشند آپارتمانی که خریداری می کنید باید مسکونی باشد و برای اخذ اقامت باید در این آپارتمان حضور داشته باشید.

تنها افرادی که می توانند برای اقامت در آپارتمان اقدام کنند، همسران و فرزندان زیر هجده سال هستند و نام همسر و فرزندان زیر 18 سال باید در سند مالکیت درج شود بنابراین برای درخواست اقامت دو ساله در آپارتمان باید ثابت کنید که درآمد و هزینه های زندگی در ترکیه را دارید و می توانید آدرس خود را از طریق اداره دولتی یا اداره مهاجرت ثبت کنید شما نباید آپارتمانی را که در آن زندگی می کنید اجاره دهید اگر اداره مهاجرت متوجه شود اقامت شما را لغو می کنند و باید ظرف ده روز ترکیه را ترک کنید.

راهنمای کامل اقامت مدنی در ترکیه

زمانی که شخصی در ترکیه آپارتمان خریداری می کند، می تواند برای اجازه اقامت اقدام کند دولت ترکیه این نوع اقامت در تاشینماز را به شخصی برای داشتن ملک اعطا می کند در ترکیه، قانون شهروندی به افرادی که دارای املاک و مستغلات هستند و دلیلی برای اقامت در ترکیه دارند، اجازه می دهد تا پس از پنج سال برای شهروندی اقدام کنند بنابراین تفاوت اقامت توریستی و اقامت مدنی (تاشینماز) در این است که فرد پس از پنج سال حق دارد برای تابعیت ترکیه اقدام کند شما باید آپارتمان تاچینماز را در تاریخ راه اندازی انتخاب کنید اگر زن و شوهر با هم آپارتمان بخرند و آپارتمان به نام دو نفر باشد می توانند در آپارتمان اقامت کنند آنها می توانند برای اقامت توریستی درخواست دهند، اما کودکان بالای 18 سال نمی توانند برای آپارتمان یا اقامت توریستی در یک اقامتگاه درخواست دهند اگر با پدر و مادر یا بستگان خود آپارتمان بخرید، تنها یک نفر می تواند در آن آپارتمان اقامتگاه سلطنتی بگیرد.

دلایل امتناع از اقامت توریستی در ترکیه

ممکن است افراد به دلایل مختلف نتوانند اقامت توریستی ترکیه را دریافت کنند برخی از این دلایل عبارتند از:

محدودیت های اداره مهاجرت در مناطق مختلف: به عنوان مثال، اگر بیش از 20 درصد از مهاجران در یک منطقه زندگی کنند، امکان اسکان خارجی های جدید وجود نخواهد داشت و تلاش برای فریب اداره مهاجرت با آدرس های ساختگی و قراردادهای اجاره (امروزه داشتن اجاره نامه محضری الزامی است برای تایید این موضوع باید با صاحب آپارتمان به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید).

بهترین روش خرید اقساطی آپارتمان در آنتالیا

در مطالب قبلی و متن فوق به تفصیل در مورد خرید آپارتمان در آنتالیا بررسی شد به دلیل کمبود منابع مالی، بسیاری از انبوه مردم علاقه مند هستند تا با شرایط خرید آپارتمان در آنتالیا بیشتر آشنا شوند و در مورد مکان ها و شهرهایی که می توانند با خیال راحت آپارتمان در ترکیه خریداری کنند، بیشتر بدانند همانطور که اشاره کردیم طبق قوانین ترکیه در سال 2023 با خرید آپارتمانی به ارزش حداقل 450 هزار دلار نقدی می توانید پاسپورت ترکیه و اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید.

اما باید بدانید که با خرید نمی توانید آن را دریافت کنید اقساط پاسپورت ترکیه درهنگام خرید  اقساطی برای شما این است که به راحتی می توانید کارت اقامت موقت ترکیه یا کارت کیملیک ترکیه را دریافت کرده و آن را به صورت خودکار تمدید کنید با دریافت کارت کیملیک، افراد می توانند هر دو سال یکبار در ترکیه اقامت کنند یکی دیگر از مزایای خرید اقساطی آپارتمان در آنتالیا یا هر شهر ترکیه این است که با سرمایه گذاری مناسب می توانید ارزش دلاری پول خود را حفظ کنید.

در این پست از مقاله به سوالاتی مانند شرایط خرید آپارتمان به صورت اقساطی در ترکیه، خرید اقساطی آپارتمان در آنتالیا، خرید اقساطی آپارتمان در آنکارا، خرید اقساطی آپارتمان در آلانیا وجود دارد آپارتمان در ترکیه 100 میلیون تومان؟ معتبرترین وب سایت برای خرید آپارتمان در آنتالیا چگونه با 200 میلیون تومان آپارتمان در ترکیه بخریم؟

شرایط خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه

برای خرید آپارتمان در ترکیه باید حق اقامت موقت یا اقامت دائم در این کشور را به دست آورید برای اطلاع از نحوه اخذ اقامت ترکیه و انواع آن می توانید از لینک داده شده در سایت تایماز استفاده کنید حداقل قیمت خرید آپارتمان در آنتالیا برای اقامت موقت حدود 50000 دلار است البته برای اقامت موقت در این کشور و دریافت کارت کیملیک می توانید از آپارتمان های اجاره ای نیز استفاده کنید، اما باید هر دو سال یک بار آن را تمدید کنید.

اما اگر در مدت اقامت خود در این کشور آپارتمانی به ارزش حداقل 70 هزار دلار داشته باشید، باید آن را تمدید کنید و لازم است بدانید کارت کیملیک هر دو سال یکبار به طور خودکار تمدید می شود و شما می توانید هر دو سال یکبار به صورت قانونی در آپارتمان خود در ترکیه اقامت داشته باشید ناگفته نماند که بسیاری از افراد برای رفع مشکل میانسالی خود از ویزای توریستی 3 ماهه استفاده می کنند و با پرداخت جریمه 9 ماه دیگر به صورت غیرقانونی در ترکیه می مانند.

شما می توانید حدود 45 درصد از 60000 دلار را نقد و مابقی را به صورت اقساطی پرداخت کنید بنابراین اگر 70 هزار تومان حساب کنیم برای خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه که منجر به اقامت موقت می شود باید حداقل 9 هزار دلار معادل 270 میلیون تومان بپردازید بنابراین می توان گفت که شعارهای خرید آپارتمان در آنتالیا 100 میلیون تومان و حتی خرید آپارتمان در ترکیه 300 میلیون تومان با وضعیت فعلی دلار محقق نخواهد شد!

بنابراین با خوشحالی می توان گفت که خرید آپارتمان در آنتالیا با اقساط 400 میلیون تومان امکان پذیر است به طور کلی 2 مزایا برای خرید اقساطی آپارتمان در آنتالیا وجود دارد که در ادامه به توضیح مزایا و معایب آنها می پردازیم.

برای خرید اقساطی آپارتمان در آنتالیا ترکیه ابتدا باید با محله های مختلف آنجا و سطح قیمت آنها آشنا شوید پیشنهاد می کنیم مقاله خرید آپارتمان در آنتالیا 2023 را در همین زمینه مطالعه کنید پس از شناخت صحیح این محله ها می توانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید زیرا در اکثر این محله ها پروژه های عمرانی زیادی وجود دارد همچنین زیاد نگران هزینه سفر به ترکیه نباشید زیرا از بسیاری از کشورهای اطراف ما کمتر است اما برای جزئیات بیشتر می توانید به لینک داده شده مراجعه کنید.

خرید آپارتمان در آنتالیا ترکیه چگونه است؟

در اکثر پروژه های ساخت و ساز آنتالیا این قابلیت را دارد که آپارتمان را به صورت اقساطی و با وام بانکی خریداری کنید.

  • وام مسکن در ترکیه می تواند معادل 80 درصد مبلغ آپارتمان باشد.
  • وام به بانک بازپرداخت می شود و عنوان آپارتمان در رهن بانک باقی می ماند.
  • سود این وام ها بسیار کم و حدود 2 درصد است.
  • وام بانکی برای خرید آپارتمان در ترکیه معمولا 5 سال است.
  • همچنین می توانید در بسیاری از پروژه ها بدون دریافت وام اقدام به خرید آپارتمان در آنتالیا کنید و سپس اقساط آن را به مکز مدیر پروژه پرداخت کنید.
  • خرید آپارتمان در ترکیه بسیار سریع است و دولت ترکیه این کار را برای رفاه مردم ترکیه و خارجی ها انجام داده است.
خرید و فروش ملک در آنتالیا
  • شما می توانید انواع آپارتمان ها را در ترکیه به صورت آپارتمان، ویلا و آپارتمان ساحلی پیدا کنید.
  • می توانید مبلغ آپارتمان را به صورت اقساطی پرداخت کنید اما در عین حال سند به نام شما باشد.
  • سیستم حمل و نقل ترکیه کامل و به راحتی قابل دسترسی است از مترو گرفته تا هواپیما و سایر وسایل نقلیه در این کشور در دسترس است.
  • فرصت سرمایه گذاری خوبی با خرید آپارتمان در ترکیه فراهم می شود و اخذ تابعیت ترکیه از این طریق بسیار آسان است.
  • می توانید مبلغ آپارتمان را به صورت اقساطی پرداخت کنید اما در عین حال سند به نام شما باشد.
  • سیستم حمل و نقل ترکیه کامل و به راحتی قابل دسترسی است از مترو گرفته تا هواپیما و سایر وسایل نقلیه در این کشور در دسترس است.
  • فرصت سرمایه گذاری خوبی با خرید آپارتمان در ترکیه فراهم می شود و اخذ تابعیت ترکیه از این طریق بسیار آسان است.

خرید آپارتمان در آنتالیا با وام بانکی

یکی از بهترین راه ها برای خرید آپارتمان در آنتالیا وام بانکی است به این ترتیب بانک طرف حساب شماست و شما راحت به دستورات شخص مقابلتان عمل می کنید سود بانکی وام مسکن در ترکیه معمولا زیاد نیست و بین 8 تا 10 درصد است و مدت زمانی که برای بازپرداخت به شما داده می شود بین 10 تا 15 سال است که با توجه به نرخ سودی که می پردازید متفاوت است به این ترتیب سند آپارتمان به نام شما صادر می شود اما تا پایان اقساط حق استفاده از سند را نخواهید داشت مهم ترین شرط خرید آپارتمان در آنتالیا وام بانکی، اثبات تمکن مالی برای پرداخت اقساط به بانک است.

خرید اقساطی آپارتمان از طریق شرکت ساختمانی

در این روش شما دو گزینه دارید یا یک آپارتمان پیش ساخته از سازنده می خرید یا یک آپارتمان ساخته شده از آنها می خرید مزیت روش اول این است که باید مبلغ کمتری را به عنوان پیش پرداخت به سازنده پرداخت کنید، اما طبیعتا نمی توانید بلافاصله تسویه حساب کنید در روش خرید از سازنده برخلاف روش اخذ وام بانکی سندی به نام شما صادر نمی شود و باید پس از پرداخت اقساط منتظر بمانید همچنین اگر از سازنده غیرمعتبر استفاده می کنید و آن سازنده در انجام تعهدات خود با مشکل مواجه است، احتمال مصادره اموال آنها وجود دارد و از آنجایی که آپارتمان شما نیز در فهرست املاک سازنده قرار دارد، ممکن است توسط دادگاه توقیف شود در این صورت بازپرداخت شما باید پیگیری و اجرا شود به طور کلی باید بگوییم که انتخاب یک سازنده قابل اعتماد در این راه بسیار مهم است به طور کلی می توان مزایا و معایب این روش را به شرح زیر برشمرد:

فواید:

  1. قدرت خرید آپارتمان به دلیل در دست ساخت بودن بهتر است.
  2. پیشنهادهای عالی از سازندگان دریافت کنید زیرا به پول نقد نیاز دارند.
  3. امکان معاوضه آپارتمان شما با سایر املاک در حال ساخت توسط سازنده.

معایب:

  1. تاخیر در صدور سند تا پرداخت کامل اقساط.
  2. سرنوشت آپارتمان شما با سرنوشت کل پروژه مرتبط است.

چرا یک آپارتمان دست دوم در آنتالیا بخریم؟

یکی از راحت ترین متدهای سرمایه گذاری در ترکیه خرید آپارتمان کارکرده است زیرا این روش سرمایه گذاری برای خرید ملک و املاک بسیار مقرون به صرفه است بنابراین اکثر آپارتمان های مستعمل در آنتالیا دارای مبلمان و سایر وسایل زندگی هستند و شما با خرید این آپارتمان ها از تمامی امکانات رفاهی برخوردار خواهید شد این کار باعث می شود دیگر نیازی به خرید لوازم خانگی نداشته باشید و تاثیر زیادی در هزینه های شما خواهد داشت.

قبل از خرید آپارتمان در آنتالیا و در هر شهر درگر ترکیه، مطمئن شوید که مالک قبلی قبض آب، گاز، تلفن و برق را پرداخت کرده است زیرا قیمت آپارتمان های کارکرده و مناطق مختلف آنتالیا نیز با توجه به امکانات و شرایط رفاهی با یکدیگر متفاوت است برای اینکه تصمیم بگیرید کجا می خواهید زندگی کنید و شهرهای ترکیه را برای خرید ملک مقایسه کنید و اینکه کدام منطقه از نظر دسترسی برای شما مناسب است، توصیه می شود وارد سایت تایماز شوید.

نکات مهم در اجاره آپارتمان در آنتالیا:

گردشگران ایرانی مانند سایر گردشگران دنیا آپارتمان ها و ویلاهای مبله لوکس را در مناطق آنتالیا، آلانیا و کمر به دلیل قیمت مناسب، سفرهای خانوادگی و دوستانه و همچنین فضای اقامتی بزرگتر نسبت به هتل های آنتالیا، آلانیا و کمر انتخاب می کنند شکی نیست که اقامت در ویلاهای بی نظیر در سواحل مدیترانه تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد.

هنگام اجاره آپارتمان در آنتالیا باید به نکات زیر توجه کرد:

  • قانون اجاره سالانه ملک در ترکیه با ایران متفاوت است و پرداخت ودیعه و رهن بالا مرسوم نیست.
  • به طور معمول، در قرارداد یک ساله، اجاره ماه اول هر ماه پرداخت می شود در برخی از املاک بسته به تصمیم مالک برای اجاره ملک خود به خارجی ها و توافق دو طرف، ممکن است اجاره به مدت 6 ماه یا 1 سال در ابتدای قرارداد پرداخت شود.
  • قرارداد باید در دفتر املاک رسمی تنظیم شود، برگه اجاره نامه ارائه شود، کلیه تجهیزات در قرارداد اجاره ذکر شود و در زمان تحویل ملک با حضور مشاور املاک و مالک، از تمام وسایل و دیوارهای ملک فیلم بگیرید تا در هنگام تحویل ملک با مشکلی مواجه نشوید.
  • مدت قرارداد برای اتباع خارجی یک سال است و قرارداد بیش از یک سال اعتبار ندارد.

سایت خرید آپارتمان در آنتالیا

بسیاری از افراد به دنبال معتبرترین سایت خرید آپارتمان در آنتالیا هستند که برای گزینه های مختلف خرید هستند نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که نمی توانید به طور کامل به سایت اعتماد کنید، اما بهترین راه این است که علاوه بر جستجو در اینترنت، شخصا یا از طریق وکیل خود با سازنده یا مالک ساختمان تماس بگیرید و با آپارتمان مورد نیاز و منطقه ای که در آن قرار دارید ارتباط برقرار کنید و آن را به صورت ملموس و مادی ببینید و سپس اقدام به خرید کنید.

کلام پایانی:

آنتالیا سومین شهر جهان از نظر گردشگری است اگر به ساختار اقتصادی ترکیه با دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که نه تنها گردشگری، بلکه سرمایه گذاری املاک در آنتالیا نیز به سرعت در حال رشد و توسعه است.در این مقاله به مهم ترین دلایل خرید آپارتمان در آنتالیا اشاره شده است شما می توانید با کمک مشاوران املاک تایماز، خریدی مقرون به صرفه تری از ملک خود در این شهر انجام دهید.

همانطور که می دانید منطقه آنتالیا در کشور ترکیه یکی از مکان های توریستی و تفریحی برای گردشگران ایرانی و غیر ایرانی است که هر ساله توریست های زیادی را به خود جذب می کند و در ادامه توضیحات کامل در رابطه با خرید آپارتمان در آنتالیا را به طور کامل برای شما به اختصار توضیح داده ایم که برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان مجموعه تایماز تماس حاصل نماید.

سوالات متداول درباره خرید آپارتمان در آنتالیا

با داشتن اقامت توریستی در ترکیه نمی توانید در این کشور تجارت کنید اما داشتن این نوع اقامت به شما در گرفتن اقامت کاری کمک می کند اگر حداقل 6 ماه از صدور کارت اقامت توریستی شما گذشته است و اقامت شما همچنان معتبر است، می توانید آن را به اقامتگاه کاری تبدیل کنید.

برای اخذ اقامت کاری ابتدا باید اقامتگاه داشته باشید و سپس آن را به اقامتگاه کاری تبدیل کنید در غیر این صورت باید ترکیه را ترک کنید سپس کارفرما از طریق سفارت برای شما ویزای کار ارسال می کند.

اگر مشکل شما تمدید نشدن اقامت است، در صورت امتناع باید در اسرع وقت ترکیه را ترک کرده و پس از چند روز دوباره وارد شوید در این صورت می توانید از مجوز اقامت توریستی ترکیه برای مدت 3 ماه استفاده کنید اگر این اولین باری است که از مجوز اقامت توریستی 3 ماهه در ترکیه استفاده می کنید، برای ورود مجدد به این کشور باید سه ماه صبر کنید.

اگر 60 روز تا پایان اقامت خود باقی مانده است، می توانید برای تمدید درخواست دهید این مشکل تا یک روز قبل از موعد مقرر امکان پذیر است.

بله، اگر درخواست شما برای هر نوع اقامتی رد شد، باید ۶ ماه صبر کنید تا برای همان نوع اقامت اقدام کنید اما می توانید از روش های دیگری برای دریافت اقامت فوری استفاده کنید.

خیر، این افراد هر چند بار که بخواهند می توانند ترکیه را ترک کنند.