خرید ملک در آنتالیا به عوامل مختلفی بستگی دارد محله ای که ملک در آن قرار دارد، قدمت ملک، وسعت، امکانات رفاهی و کیفیت ساخت، همگی بر قیمت ملک تاثیر می گذارند بنابراین در ادامه بهترین مناطق آنتالیا را برای خرید ملک و آپارتمان نیز بررسی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که بدانید خرید ملک در آنتالیا گرانتر از ازمیر است، بسیاری از شهروندان ایرانی ترجیح می دهند در آنتالیا سرمایه گذاری کنند پس برای خرید یک واحد مسکونی نوساز در مناطق خوب استانبول باید حداقل 800000 لیر بپردازید علاوه بر این می توانید یک واحد مسکونی در آنتالیا را با قیمت 550 هزار لیر خریداری کنید.

سرمایه گذاران خارجی در سال های اخیر تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در ترکیه با خرید ملک در آنتالیا دارند قیمت املاک در آنتالیا در پنج سال گذشته رشد خوبی داشته است و انتظار می‌رود این رشد قیمت در سال‌های آینده نیز ادامه یابد بنابراین یکی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری در ترکیه خرید ملک در آنتالیا می باشد زیرا با سرمایه مناسب می توانید در محیط مناسب سرمایه گذاری کنید و از این طریق برای اقامت و شهروندی ترکیه اقدام کنید علاوه بر این، از آنجایی که آنتالیا یک منطقه توریستی است می توانید ملک خریداری شده را اجاره کنید و از این طریق درآمدزایی کنید.

تاریخچه شهر آنتالیا

کشور آنتالیا حدود 150 سال قبل توسط شخصی به نام آتالوس 2 ساخته شد و نام خود را به این شهر داد بر اساس اسناد به دست آمده در سال 2008، تاریخچه این شهر به سه قرن قبل از میلاد می رسد پس از اشغال این شهر توسط امپراتوری روم، این شهر تبدیل به یک شهر رومی شد که منجر به تقسیم امپراتوری روم به دو بخش شد.

آنتالیا در شرق روم یا بیزانس قرار داشت و در سال 1207 به تصرف سلجوقیان درآمد، سپس در سال 1391 پس از تقسیم عثمانی ها و اشغال آن توسط ایتالیایی ها، سرانجام در سال 1921 با نظارت عثمانی به تصرف نیروهای نظامی درآمد و سپس آنتالیا آزاد شد و به این ترتیب بخشی از جمهوری ترکیه شد.

آنتالیا در کجای ترکیه قرار دارد؟

آنتالیا در جنوب ترکیه واقع شده است تا پایان سال 2021 جمعیت آن به حدود 3 میلیون نفر رسید و در فصولی که گردشگران وارد شهر می شوند بسیار بیشتر است البته الان که دارم این مقاله رو می نویسم با توجه به اینکه تعداد زیادی مهاجر از روسیه و اوکراین به این شهر آمده اند و بازار املاک در آنتالیا بهتر شده جمعیت شهر افزایش پیدا کرده است به عنوان مثال در ایران از یک جهت تقسیم شده ایم، استان ها و شهرها داریم، اما در ترکیه همه چیز داریم و دیگری آنتالیا یک استان است و دارای زیرخوشه هایی است که ما به آنها ایلچه می گوییم.

شهر کپز در آنتالیا یکی از مناطق ایلچه است که جمعیت بسیاری دارد و چون در شهر زیبا ساحل وجود ندارد و برای کسانی که به آنتالیا سفر می کنند آشنا نیست و بافت محلی دارد اما در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین مناطق برای خرید ملک در آنتالیا کپز است که پر از مجموعه های جدید با امکانات رفاهی زیادی می باشد.

یکی از معروف ترین ایلچه ها برای ایران مارات پاشا است که منطقه لارا در آن قرار دارد بلک و کمر نیز به خاطر هتل های معروف خود معروف هستند در گذشته این منطقه انتخاب بسیار مناسبی برای خرید ملک در این کشور بود، اما امروزه به دلیل شلوغی، اغلب گزینه های کمتری دارید.

ایلچه معروف به کنیالتی است که هورما، لیمان و اونجالی در آن قرار دارند البته محله ها بیشتر است اما این مناطق برای ایرانی ها آشناتر است چون جمعیت هموطنان ما در آنجا به خصوص در هورما بسیار بیشتر است همچنین گزینه های بسیار مجلل و مدرنی برای خرید ملک در آنتالیا در اونجالی وجود دارد و این محله یکی از مجلل ترین و گران ترین مناطق آنتالیا است.

امکانات خرید ملک در آنتالیا

جهت خرید ملک در آنتالیا و مشخصات کامل آن به عنوان شهر گردشگری و توریستی ترکیه به منظور اخذ اقامت موقت و دائم و قوانین حاکم بر آن با مجموعه تایماز در ادامه این صفحه همراه باشید.

آنتالیا، شهری پیشرفته و توریست پذیر است که که به جواهر دریای مدیترانه معروف است، با 1417 کیلومتر مربع مساحت و 24 میلیون نفر جمعیت یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی ترکیه است این شهر در جنوب غربی ترکیه واقع شده و پنجمین شهر معروف ترکیه است اگر قصد خرید ملک را را دارید، آشنایی بیشتر با این شهر زیبای ترکیه به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

آنتالیا در سال های اخیر پیشرفت زیادی در زمینه توسعه گردشگری داشته و سرمایه گذاری های زیادی در این شهر انجام شده است از جمله این سرمایه گذاری ها می توان به ایجاد هتل های بزرگ و مجلل، پارک های آبی، مراکز خرید بزرگ و متنوع و سواحل زیبا اشاره کرد درآمد اصلی مردم این شهر از طریق جذب گردشگر خارجی است علاوه بر این، کشاورزی در این منطقه بسیار رونق دارد و محصولات کشاورزی این شهرستان شامل زیتون، پنبه و مرکبات است.

شایان ذکر است که بدانید صنعت پیشرفته کشتی در کشور آنتالیا پیشرفت زیادی داشته است و این به افزایش گردشگران و سرمایه گذاران برای خرید ملک در آنتالیا به این شهر کمک کرده تا با توجه به تعداد زیادی گردشگران خارجی در این شهر باعث شده اکثر مردم به زبان انگلیسی مسلط شوند آنتالیا به دلیل قرار گرفتن در سواحل مدیترانه دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای است که تابستان های گرم و زمستان های بارانی دارد.

آنتالیا یکی از معروف ترین و زیباترین شهرهای ترکیه است که در طول سال میلیون ها گردشگر از آن بازدید می کنند این شهر مهم توریستی دارای اسکله های تفریحی، درختان نخل و طبیعت بسیار زیبایی است.

مزایای خرید ملک در آنتالیا

  1. خرید ملک در آنتالیا یکی از ساده ترین راه ها برای اخذ اقامت و شهروندی ترکیه می باشد.
  2. خرید املاک در آنتالیا در مقایسه با استانبول، آنکارا و ازمیر بسیار ارزان تر است.
  3. اگر بودجه کافی ندارید، می توانید ملک در آنتالیا را به صورت اقساطی خریداری کنید.
  4. موقعیت گردشگری آنتالیا باعث جذب سرمایه گذاران خارجی به این منطقه شده است و با سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات این منطقه سود خوبی نصیب شما خواهد شد.

با توجه به اینکه اتباع ایرانی از قوانین مهاجرت به ترکیه آگاهی کامل ندارند و از طرفی تسلط کافی به زبان ترکی استانبولی ندارند، بهتر است از راهنمایی یک مشاور حقوقی معتبر بهره مند شوند بنابراین مجموعه تایماز با تیمی از مشاوران حرفه ای و مجرب فرآیند خرید ملک در آنتالیا و اخذ اقامت و تابعیت را از صفر تا صد انجام می دهد برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما کاربران گرامی است.

آنتالیا طی سال های گذشته به منطقه ای امیدوار کننده و منحصر به فرد از نظر ساخت و ساز و پیشرفت ملک تبدیل شده است و تا به امروز توانسته توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کند خرید ملک در آنتالیا در این شهر زیبای ساحلی دارای مزایا و امتیازات بسیاری است که در ادامه به برخی از مهم ترین مزیت های خرید ملک در آنتالیا اشاره شده است.

  • با اجاره ملک خود می توانید درآمد کسب کنید و از مزایای مالی بسیاری بهره مند شوید.
  • می توانید ملک خود را در هر زمان بفروشید و خیلی سریع پول نقد دریافت کنید.
  • از شلوغی، ترافیک، دود و آلودگی شهرهای بزرگ دوری کنید.
  • می توانید از سیستم حمل و نقل مدرن و فرودگاه بین المللی استفاده کنید.
  • دسترسی آسان به جنگل های زیبا، سواحل درخشان و کوه های زیبا دارید.
  • ظرف یک هفته مراحل خرید و سند ملک انجام می شود و وقت شما تلف نمی شود و در آن صرفه جویی می شود.

سیستم حمل و نقل در آنتالیا

آنتالیا دارای انواع مختلفی از حمل و نقل عمومی است، از جمله اتوبوس های عمومی، مینی بوس، تاکسی، ترولی بوس و غیره بنابراین سیستم اتوبوس در این شهر توریستی به خوبی توسعه یافته، منظم، ارزان و راحت است و اتوبوس ها روزانه به اکثر مناطق شهری آنتالیا حتی حومه شهر تردد می کنند به همین دلیل اکثر گردشگران ترجیح می دهند از وسایل حمل و نقل عمومی برای بازدید از جاذبه های گردشگری و گردش در سطح شهر استفاده کنند.

کرایه اتوبوس در این شهر دو هزار تومان است و برای پرداخت کرایه اتوبوس و مینی بوس می توانید از کارت هایی به نام «آنتالیا کارت» استفاده کنید و قیمت این کارت ها 5 لیر (معادل 12 هزار تومان) است که در اکثر کیوسک ها و فروشگاه ها موجود است از آنجایی که آنتالیا یک شهر ساحلی است، اتوبوس های دریایی نیز از صبح تا شب در حال تردد به گردشگران و شهروندان است کرایه این اتوبوس ها برای هر نفر عادی و بزرگسال 15 لیر، برای سالمندان و بازنشستگان 10 لیر و برای کودکان 9 لیر است.

برای مسافت های طولانی بهتر است از تاکسی استفاده کنید زیرا تا نیمه شب حرکت می کنند البته قبل از سوار شدن به تاکسی از درست بودن تاکسی متر اطمینان حاصل کنید و کرایه را از قبل تعیین کنید زیرا هزینه استفاده از تاکسی در آنتالیا کمی گران است بهتر است بدانید کرایه تاکسی بعد از نیمه شب 50 درصد افزایش می یابد.

در این مورد نظر ما این است اگرچه خرید ملک در آنتالیا می تواند گرانتر از مناطق جنگلی و توریستی باشد حتی اگر ماشین داشته باشید به دلیل قیمت بالای گازوئیل و بنزین در سراسر ترکیه، اگر به مرکز شهر آنتالیا بروید مطمئنا در هزینه های خود صرفه جویی زیادی خواهید کرد بنابراین پیشنهاد ما خرید ملک در آنتالیا منطقه لارا می باشد.

مینی بوس یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی موجود در آنتالیا است که راحت، در دسترس و مقرون به صرفه است کرایه 1 لیر است که پس از سوار شدن کرایه را پرداخت کنید راهنما برای سفر در داخل و اطراف شهر بسیار مناسب است و برای مسافرانی که راه خود را گم کرده اند راهنما و کمک بسیار خوبی است بهتر است بدانید از فرودگاه تا مرکز شهر آنتالیا اتوبوس و مینی بوس وجود ندارد و باید از تاکسی استفاده کنید.

ماشین های برقی که تراموا نامیده می شوند، تنها در چند مکان خاص در آنتالیا حضور دارند و تنها مسیرهای دیدنی شهر را پوشش می دهند مسیر تراموا دارای یک خط و دو واگن برقی مختلف است که هر خودرو به عقب و جلو می رود که  هر چرخ دستی هر نیم ساعت کار می کند و برای مقاصد خصوصی ارزان و راحت است.

آب و هوای آنتالیا

آب و هوای آنتالیا مدیترانه ای است و تابستان های بسیار خوب و فصل زمستان معتدلی دارد این شهر زیبا عموما تغییرات کمی در آب و هوا تجربه می کند و بیشتر اوقات هوا گرم و معتدل است به همین دلیل آنتالیا در تمام طول سال پذیرای گردشگران زیادی است در تابستان دمای هوا بین 35 تا 45 درجه سانتیگراد و رطوبت بین 65 تا 85 درصد است در زمستان دمای هوا بین 17 تا 19 درجه سانتیگراد است و بندرت به زیر 5 درجه سانتیگراد می رسد همچنین در فصل زمستان باران های موسمی و طوفان های ناگهانی رخ می دهد.

بهترین زمان برای سفر به این شهر توریستی جالب از ابتدای فروردین تا اوایل آبان است زیرا هوا بسیار مطبوع و معتدل است و در بهترین و مناسب ترین حالت خود قرار دارد البته در فصل پاییز و زمستان گردشگران و مسافران به آنتالیا سفر می کنند زیرا از نظر قیمت بسیار ارزان است و تفریحات زمستانی آغاز می شود و همین مسئله باعث شده خرید ملک در آنتالیا افزایش پیدا کند.

در مناطق ساحلی مراقب باشید، به دلیل نیاز به روشن نگه داشتن تهویه مطبوع در فصل بهار و تابستان و قیمت بالای برق در ترکیه، باید در تابستان انتظار قبض برق بالاتر از 3000 لیر را داشته باشید پس در صورت امکان برای خرید املاک در آنتالیا زیاد به مناطق ساحلی فکر نکنید.

اگر قصد خرید ملک در آنتالیا را دارید، ممکن است زندگی در آنتالیا را به عنوان سرمایه گذاری در نظر بگیرید اما اگر قصد زندگی دارید، بهتر است حال و هوای این شهر را بشناسید همانطور که همیشه در مدرسه می خوانیم، آب و هوای مدیترانه ای یکی از بهترین ها و آب و هوای آنتالیا است بنابراین شما می توانید خورشید را نزدیک به 300 روز در سال ببینید و برف تقریبا نامرئی است که می توان گفت نزدیک به 20 سال است که در این شهر برف نباریده است اما در فاصله کمی از مرکز شهر می توانید پیست های برفی و اسکی را ببینید.

از مزایای خرید ملک در آنتالیا باران چشم انداز آن است زیرا باران در آنتالیا بسیار معروف است و همیشه باران می بارد و می توان از قدم زدن زیر آن لذت برد پس بهتر است برای پناه گرفتن به دنبال سقفی بگردید همچنین از اواسط خرداد می توانید در دریا شستشو دهید زمانی که هوا کم کم گرم می شود، تابستان آنتالیا بسیار گرم است و نمی توانید روز خود را دور از ملک بگذرانید، اما در مراکز خرید یا دریا و شنا زندگی شبانه تابستانی در این شهر ادامه دارد بعضی روزها دمای هوا بالای 40 درجه است و بسیار گرم است حتی بیشتر از شمال ما.

در زمستان باد و باران زیاد است اما در پاییز در آنتالیا هوا حدود 3 ماه خوب است و دمای شبانه روز در پاییز بسیار بالاست اگر به فکر سفر در پاییز هستید حتما لباس های خنک روز و لباس شب خود را گرم نگه دارید خب فکر می کنم این توضیحات در مورد آب و هوای آنتالیا تقریبا کافی بود و در مجموع اگر سرما را دوست دارید زندگی در آنتالیا می تواند بسیار جذاب باشد و خرید ملک در آنتالیا می تواند تصمیم خوبی برای شما باشد.

شرایط و قیمت ملک در آنتالیا

آنتالیا با سواحل شنی، مناظر بی نظیر و آب و هوای مدیترانه ای، هر ساله بر تعداد گردشگران این شهر می افزاید بنابراین با افزایش تعداد گردشگران، سرمایه گذاران خارجی بیشتر به سرمایه گذاری در این شهر تشویق می شوند و کمک زیادی به توسعه این شهر می کنند با تغییر قوانین مهاجرت به ترکیه، بسیاری از خارجی ها علاقه مند به خرید ملک در آنتالیا هستند.

تقاضا برای خرید ملک در این کشور با تسهیل شرایط خرید ملک برای خارجی ها توسط دولت ترکیه افزایش یافته است اتباع خارجی می توانند با مراجعه به مراجع ذی ربط نسبت به خرید هر نوع ملک اعم از زمین، ملک یا املاک تجاری اقدام کنند ناگفته نماند که هر شهروند خارجی می تواند تا 30 هکتار زمین ترکیه و تنها ده درصد از املاک و زمین های این شهر را خریداری کند این قانون برای متقاضیان خرید ملک در آنتالیا نیز اعمال شده است.

همانطور که می دانید قیمت خرید ملک در این کشور توریستی قطعا با توجه به تجهیزات و امکاناتی که دارد کاملا متفاوت است از جمله شرایطی که بر قیمت ملک تاثیر می گذارد می توان به سال ساخت، مصالح استفاده شده، موقعیت مکانی ملک، نمای مشرف به دریا و مدرن بودن آن اشاره کرد آنتالیا در چند سال گذشته با مشکل امنیتی مواجه نبوده است که باعث شده سرمایه گذاران بیش از هر زمان دیگری برای سرمایه گذاری در این شهر مطمئن باشند خرید ملک در آنتالیا از 40 هزار یورو شروع می شود و خریداران احتمالی می توانند ملک رویایی خود را در یکی از مناطق ساحلی خریداری کنند.

قطعا قیمت املاک در آنتالیا نسبت به استانبول کمی ارزانتر است به عنوان مثال یک ملک 155 متری در مرکز شهر 270 هزار لیر یا حدود 800 میلیون تومان قیمت دارد و متوسط ​​قیمت یک واحد مسکونی در آنتالیا 2500 لیر به ازای هر متر مربع است اما برای تعیین قیمت نهایی ملک باید عوامل زیادی از جمله سال ساخت، متراژ، تعداد اتاق خواب و امکانات ملکی را در نظر گرفت.

برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در آنتالیا برای سرمایه گذاریبه سایت تایماز مراجعه کنید.

خرید یک ملک 100 متری در آنتالیا می تواند حدود 200000 لیر و قیمت یک مسکن تک خواب 75 متری حدود 290000 لیرباید بنابراین همانطور که گفته شد خرید آپارتمان دو خوابه 75 متری در شهر توریستی آنتالیا از 500000 لیر شروع می شود و این قیمت بر اساس منطقه متفاوت است همچنین قیمت آپارتمان های دوبلکس 750 متری از 835 هزار پوند شروع می شود که با توجه به تعداد اتاق خواب ها قیمت آنها افزایش می یابد گران ترین منطقه در این شهر منطقه کنیالتی است که قیمت ملک در آن 3200 لیر در هر متر مربع است.

نکته بسیار مهم: شایان ذکر است که بدانید قیمت تمامی این موارد گفته شده در متن فوق همگی تقریبی بوده همچنین شما می توانید برای دریافت اطلاع دقیق از قیمت ملک و خرید ملک در آنتالیا می توانید با مشاورین و کارشناسان تایماز تماس حاصل فرمایید

چه مناطقی از آنتالیا برای خرید ملک مناسب است؟

جهت خرید ملک در آنتالیا انتخاب منطقه مدنظرتان مناسب بسیار حائز اهمیت است زیرا هر منطقه یا محله قیمت های خاص خودشان را دارند در این بخش شما را با مناطق مهم آنتالیا که برای خرید ملک مناسب هستند آشنا می کنیم:

آلانیا: آلانیا نام روستایی توریستی است که در شرق آنتالیا قرار دارد با افزایش تعداد گردشگران در این منطقه، حجم سرمایه گذاری خارجی نیز افزایش یافته است که منجر به توسعه هر چه سریعتر این منطقه شده است محله های محمودلار و آوسالار ساختمان های نوساز زیادی دارند و قیمت ها مناسب است که اگر می خواهید در آنتالیا زندگی کنید انتخاب خوبی است اگر به اطلاعات بیشتری در مورد این منطقه نیاز دارید، ما خرید ملک در آلانیا را جداگانه مورد بحث قرار داده ایم.

بلک: بلک دارای مراکز ورزشی گلف است که باعث شده با این امکانات پیشرفته ای که دارد به منطقه ای آرام و ساکت تبدیل شوو و می تواند گزینه مناسبی برای خرید ملک در آنتالیا برای افرادی باشد که می خواهند از شلوغی شهر دوری کنند.

شهرهای مناسب ترکیه برای خرید خانه

کمر: شهر کمر همانطور که می دانید از مناطق توریستی و خوش آب و هوا در آنتالیا است این منطقه از شهر در فصل تابستان گردشگران زیادی را جذب خود کرده قیمت خرید ملک در کمر به دلیل نزدیکی این منطقه به مرکز اصلی آنتالیا نسبت به سایر مناطق گرانتر است.

کالکان: این قسمت از شهر یکی از مجلل ترین و گران ترین مناطق آنتالیا است این منطقه شامل ویلاهایی با معماری مدرن و چشم اندازی بی نظیر از دریای مدیترانه است در این قسمت از شهر، محله کیزیلتاش بسیار شیک و گران است.

جاذبه های گردشگری آنتالیا

در این قسمت از مقاله چند جاذبه آنتالیا را به شما معرفی می کنیم که با خرید ملک در آنتالیا همیشه از دیدن آنها لذت خواهید برد.

دروازه هادریان: دروازه هادریان در واقع بخشی از دیوار مرمری است که در گذشته دور ساخته شده است این دروازه دارای سه طاق است علت نامگذاری این دروازه به افتخار امپراتور روم هادریان دروازه هادریان تنها دروازه باقی مانده به شهر باستانی سریک است.

آبشار دودن: معروف ترین آبشار آنتالیا دودن نام دارد در واقع آبشار دودن مجموعه ای از آبشارهایی است که در کنار هم قرار گرفته اند و برای دیدن این آبشار بسیار زیبا باید حدود 12 کیلومتر را طی کنید.

موزه آنتالیا: در شهر آنتالیا موزه های زیادی وجود دارد که برای آشنایی بیشتر با تاریخ و تمدن این شهر باید از این موزه ها دیدن کنید اما معروف ترین و جذاب ترین موزه این شهر موزه آنتالیا است که به موزه باستان شناسی آنتالیا نیز معروف است و دارای 13 تالار و گالری است.

ساحل کنیالتی: سواحل زیادی در آنتالیا وجود دارد که از جمله آنها می توان به ساحل کنیالتی اشاره کرد که یکی از معروف ترین سواحل این شهر است از امکانات این ساحل زیبا می توان به مراکز تفریحی، رستوران ها، فضاهای تمیز، صندلی های آفتابگیر و غیره اشاره کرد این ساحل فاصله چندانی با مرکز شهر ندارد و به راحتی قابل دسترسی است.

برج ساعت: این برج طبق تحقیقات اخیر که نشان داده آخرین برج از سازه های باستانی شهر قدیمی آنتالیا می باشد این برج نماد شهر باستانی و رخ نمادین شهر آنتالیا در ترکیه است و این پایان بازمانده از هشتاد برجی است که شهر باستانی را احاطه کرده بودند سازه سنگی برج ساعت آنتالیا یادآور تاریخ غنی این شهر است از ویژگی های جذاب برج ساعت، پرچم، ساعت و کتیبه های باستانی فراوان در برج است.

مسجد یولی: مسجد یولی یا ییولی منار در سال های خیلی دور در زمان سلجوقیان ساخته شده این مناره 38 متر ارتفاع و زاویه 90 درجه دارد این مسجد به دلیل داشتن شش گنبد یکی از قدیمی ترین نمونه های مساجد چند گنبدی است این مسجد در حال حاضر به عنوان یک مکان فرهنگی و آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

گذشته از این مسجد کهن و تاریخی مردم ترکیه به عنوان کلیسا استفاده می کردند که شامل 7 بنا با کاربری های مختلف است که از جمله آنها می توان به مسجد علاءالدین، مناره یولی، مدرسه غیاث الدین کیخسرو، حمام سلجوقی، مدرسه عتبی، مقبره نجار خاتون و ملک درویش اشاره کرد و اکنون مناره یولی نماد آنتالیا محسوب می شود.

چرا باید در آنتالیا ملک و املاک بخریم؟

شاید در ذهنتان به این سوال برخورد کنید که چرا باید در آنتالیا ملک و املاک بخریم؟ ترکیه شهرهای زیادی دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند آنتالیا یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه است که سالانه گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند و دومین مقصد گردشگری این کشور است خرید ملک در آنتالیا شامل موارد زیر است:

  • املاک و ملک ها بسیار پایین است و مسکن ارزان تر از شهرهای دیگر ترکیه و حتی ایران است.
  • در این شهر با هر توان مالی و هر میزان بودجه می توانید هر نوع ملکی را به هر قیمتی خریداری کنید.
  • می توانید ملک را به صورت اقساطی خریداری کنید یا از وام بانکی برای خرید آن استفاده کنید.
  • این شهر بسیار آرام و امن است.
  • آپارتمان های نوساز و ملک های قدیمی (غیر مبله یا مبله) وجود دارد.
  • بسیاری از سرمایه گذاران خارجی و بین المللی در آنجا ملک و املاک خریداری کرده اند.

انتخاب ملک برای خرید در آنتالیا

هنگامی که آنتالیا را برای خرید ملک انتخاب کردید، اکنون زمان آن رسیده است که ملک مورد نظر خود را انتخاب کنید ابتدا باید محله و منطقه مورد نظر و سلیقه خود را شناسایی و انتخاب کنید پس از آن ملک باید با توجه به بودجه، تعداد اعضای خانواده، متراژ آن، تعداد سال های ساخت آن، دور یا نزدیک بودن آن به دریا و تعداد اتاق خواب ها انتخاب شود و پس از انتخاب خود می توانید برای انعقاد قرارداد و سند به موسسات حقوقی و غیرحقوقی و مشاوران املاک معتبری که دارای مجوز تجاری هستند مراجعه کنید.

زندگی در آنتالیا بهتر است یا استانبول؟

آنچه گفتیم این است که ابتدا باید هدف خود را ثبت کنید، مثلا اگر بازنشسته هستید و به دنبال شهری برای زندگی هستید، زندگی در آنتالیا و خرید ملک در آنتالیا می تواند بهترین گزینه برای شما باشد، اما اگر می خواهید کار کنید از مهاجرت استانبول یا سایر شهرهای صنعتی دیگر ترکیه گزینه های بهتری برای شما هستند.

اگر هنرمند هستید قطعا استانبول شهر رویاهای شما خواهد بود و اگر علاقه مند به کار در کافه ها و رستوران ها هستید، آنتالیا انتخاب خوبی برای شما خواهد بود اگر فرزند شما در حال تحصیل است و می توانید در شهری زندگی کنید که در آن آرامش و امنیت داشته باشید، آنتالیا نیازهای شما را برآورده می کند و می توانید تقریبا در همه جای شهر و در هر ساعت از شبانه روز در امنیت کامل باشید این تجربه مشترک بسیاری از ایرانیان در آنتالیا است.

اگر می خواهید جشنواره های مختلفی را انتخاب کنید، استانبول بهترین انتخاب برای شماست، هر ساله جشنواره های زیادی در آنتالیا برگزار می شود، اما در مقایسه با آنچه در استانبول است، تقریبا وجود ندارند به طور کلی، در مقایسه با استانبول آنتالیا شهری کم جمعیت است، با تراکم بسیار کمتر، امکانات تفریحی کمتر، گزینه های شغلی کمتر، و در نهایت انتقال به آنتالیا یا استانبول امن تر است.

مراحل خرید ملک و آپارتمان در آنتالیا

  1. همانطور که می دانید در ابتدا باید باید محله و نوع ملک را مشخص کنید که در کدام منطقه آنتالیا قصد خرید ملک را دارید به عنوان مثال سمت دریا یا جنگل؟ آیا قصد خرید آپارتمان یا ویلا را دارید؟ آیا ترجیح می دهید یک آپارتمان جدید بخرید یا یک آپارتمان قدیمی؟
  2. در مرحله بعدی برای دریافت کد مالیاتی باید به اداره مالیات ترکیه در منطقه سکونت خود مراجعه کنید.
  3. در این مرحله باید در یکی از بانک های ترکیه حساب بانکی باز کنید اکثر مردم ایران بانک زرین را برای افتتاح حساب بانکی انتخاب می کنند.
  4. در این مرحله باید از املاک پیشنهادی مشاور املاک ایران در ترکیه بازدید کنید.
  5. پس از بازدید از ملک و انتخاب آخرین گزینه باید مبلغی را جهت پیش پرداخت به حساب مالک واریز نمایید.
  6. در این مرحله ملک مورد نیاز توسط کارشناس شهرداری ارزیابی می شود.
  7. در این مرحله سند منتقل می شود و مابقی مبلغ به حساب صاحب ملک واریز می شود
  8. کمتر از یک هفته دیگر سند ملک خریداری شده به شما تحویل داده می شود.
  9. شما می توانید از طریق اداره مهاجرت ترکیه با مدارک لازم برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کنید.
  10. در این مرحله، شما باید در روز تعیین شده به اداره مهاجرت بروید (زمانی که به اداره مهاجرت می روید، ممکن است از شما خواسته شود مدارک لازم را به همراه داشته باشید).
  11. سپس برای یک سال باید حق بیمه پرداخت کنید.
  12. کارت اقامت یک ساله به آدرس شما ارسال می شود.
  13. اگر شرایط لازم برای اخذ تابعیت ترکیه را دارید می توانید از همان ابتدا برای دریافت حق شهروندی اقدام کنید.

اخذ تابعیت و اقامت ترکیه با خرید ملک در آنتالیا

یکی از بهترین راه های اخذ اقامت و شهروندی ترکیه خرید ملک در آنتالیا می باشد با خرید یک مسکن به ارزش حداقل 470000 دلار در آنتالیا می توانید بلافاصله برای شهروندی و پاسپورت ترکیه اقدام کنید همچنین با خرید ملکی به ارزش کمتر از 250000 دلار، اقامت موقت ترکیه را دریافت خواهید کرد که هر ساله قابل تمدید است که پس از 5 سال می توانید برای شهروندی ترکیه اقدام کنید همچنین برای اطلاعات بیشتر از خرید ملک در ترکیه می توانید وارد سایت تایماز شوید.

بهترین منطقه آنتالیا برای زندگی

تا سال گذشته می‌توانستید بیشتر ایرانی‌ها را در منطقه حورما و لارا ببینید، اما پس از ممنوعیت اقامت بسیاری از مناطق برای اتباع خارجی و منطقه حورما در این مناطق ممنوعه، افراد جدید نمی‌توانند برای اقامت اقدام کنند بنابراین اگر علاقه مند به زندگی در یک منطقه آرام در نزدیکی دریا هستید، بهترین گزینه برای شما شیرینالی در مورات پاشا و گورسو یا اونجالی در کنیالتی هستند.

  • اگر نزدیکی به دریا مهم نیست و ترجیح می دهید در آپارتمان های شیک و نوساز زندگی کنید، محله کپز می تواند گزینه خوبی برای خرید ملک در آنتالیا برای شما باشد.
  • اگر شلوغی مردم و بازارها را دوست دارید، زندگی در مرکز شهر مانند ایشیکلار و مارک آنتالیا می تواند خوب باشد البته یافتن ملک نوساز در این منطقه بسیار سخت است.
  • اگر به هر دلیلی از جمله تجاری قصد تجارت با ایرانی ها را دارید، منطقه لارا می تواند گزینه بهتری باشد.
  • اگر بپرسید کدام منطقه از نظر امنیت بهتر است باید بگویم که تفاوتی در این مناطق وجود ندارد و همانطور که قبلا گفتم آنتالیا برای زندگی شهری کاملا امن است.

اعتبار اقامت با خرید ملک در آنتالیا

 اگر قصد خرید ملک در آنتالیا و اقامت ترکیه را دارید در این قسمت به بررسی آن می پردازیم که به شرح زیر است:

  • ترکیه یک کشور اوراسیاییو محبوب است که بخش بزرگی از آن در شمال غربی آسیا و بخش کوچکی از آن در جنوب شرقی اروپا واقع شده است پایتخت آن آنکارا است که شهری نسبتا مدرن و توسعه یافته و دومین شهر بزرگ ترکیه است زبان رسمی این کشور ترکی است این کشور در همسایگی کشورهایی مانند ایران، ارمنستان، یونان و غیره قرار دارد که واحد پول این کشور لیر است.
  • برای ورود به ترکیه و اخذ اقامت راه های مختلفی وجود دارد همانطور که می دانید ترکیه یکی از مقاصد گردشگری در جهان است و سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان است همچنین این کشور آب و هوای بسیار منحصر به فردی دارد که باعث شده متقاضیان زیادی از سراسر دنیا این کشور را برای زندگی و اقامت انتخاب کنند.
  • راه های مختلفی برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد که یکی از این موارد خرید ملک در آنتالیا است زیرا مناسب ترین شهر برای گردشگری در این کشور است و ایرانیان نیز اجازه خرید ملک در این کشور را خواهند داشت.

حال سوال اصلی این است که آیا با خرید ملک می توان در آنتالیا ترکیه اقامت کرد؟ پاسخ این سوال مثبت است با خرید ملکی به ارزش حداقل 350000 دلار می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید و سرمایه گذاری مطمئن و سودآوری در بهترین کشور دنیا داشته باشید.

کلام پایانی:

در این بخش از مقاله هدف بر این بود تا یک دید کلی از تاریخچه کلی این کشور را برای خرید ملک در ترکیه برای شما باز کنیم امیدواریم راهنمای خوبی در این زمینه برایتان باشیم در ادامه می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی خرید ملک در آنتالیا با کارشناسان مجرب و حرفه ای تایماز تماس حاصل نماید.

بنابراین اگر قصد خرید اقساطی آپارتمان در آنتالیا را دارید، مشاوران ما شما را در خرید مناسب ترین آپارتمان در پرطرفدارترین منطقه آنتالیا یاری می دهد.

سوالات متداول درباره خرید ملک در آنتالیا

شما می توانید با سرمایه تقریبی 500 هزار لیر (یک میلیارد تومان) در آنتالیا آپارتمان بخرید.

با سرمایه تقریبی 4 میلیون لیر به راحتی در آنتالیا می توانید ویلا بخرید در نظر داشته باشید که برای خرید ویلاهای لوکس در آنتالیا باید حدود 9 میلیون لیر بپردازید.

بله با خرید ملک در آنتالیا می توانید برای اقامت و شهروندی ترکیه اقدام کنید اگر ارزش ملک یا آپارتمان خریداری شده بیش از 250 هزار دلار باشد، می توانید بلافاصله برای شهروندی و پاسپورت ترکیه اقدام کنید همچنین با خرید ملکی به ارزش کمتر از 250000 دلار، اقامت موقت ترکیه را دریافت می کنید که هر ساله می توانید آن را تمدید کنید.

با پاسپورت و کد مالیاتی می توانید ملکی در آنتالیا خریداری کنید.

اقامت از طریق خرید خانه، تحصیل، اقامت دانشجویی و اقامت کاری از جمله راه های اصلی اخذ اقامت ترکیه می باشد.